FAQ

HÄR NEDAN FINNER DU INFORMATION OCH SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR KRING

Ångrar du ditt köp?

Nedan hittar du den information du behöver kring återköp.

I enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning har du alltid 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Rule of Sweden detta inom 14 dagar från det att Du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Det smidigaste sättet att meddela oss angående din retur är genom att fylla i och skicka med returnotan som kom i paketet tillsammans med dina produkter. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Rule of Sweden om att du utnyttjat din ångerrätt. Varan ska skickas väl emballerad, i gott skick och i originalemballage inklusive alla lappar och taggar.

Det är också viktigt att veta att det är du som kund som ansvarar för returen fram tills vi har mottagit och registrerat den, därför är det av största vikt att du sparar ditt inlämningskvitto.

Ibland kan det ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag vi underrättades om ditt utnyttjande av ångerrätten. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen.

Du står själv för fraktkostnaden vid returer.
För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor som du hittar längst ner på sidan.

Hur gör jag en retur?

  1. Fyll i returblanketten som du fått i ditt paket. Om du inte fått någon returblankett eller råkat slarva bort den så kan du hämta en ny här nedan. Var noga med att fylla i att det gäller ett återköp.
  2. Packa din retur tillsammans med retursedeln i ett emballage som håller frakt. Du kan använda samma påse som du fått din order i, men var noga när du tejpar igen den.
  3. Klistra på returfraktsedeln och lämna in paketet på närmaste postombud, glöm inte att be om ett inlämningskvitto. Om du inte fått någon returfraktsedel så kan du hämta den här nedan och skriva ut den. Du står själv för portot på återköp.
  4. Så fort vi har mottagit, registrerat ditt återköp skickar vi en bekräftelse på detta per email till dig, och du får din återbetalning kort därefter.

Har ni mottagit min retur?

Så snart vi mottagit din retur kommer du att få en bekräftelse på detta via mail. Tänk på att det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas. Om du inte fått någon bekräftelse på din retur inom 14 dagar efter att du skickat tillbaka den så ber vi dig kontakta oss per mail.

Är det möjligt att skicka tillbaka varor från olika beställningar i samma returpaket?

Ja, det går fint. Det är dock viktigt att du skickar med en returblankett för varje beställning, annars kan vi inte registrera dina returer.

Jag vill returnera en reavara, går det bra?

Ja!

När får jag min återbetalning?

Så snart du fått din returbekräftelse per email börjar vi jobba för att du ska få din återbetalning. Vi gör vad vi kan för att du ska få denna så snabbt som möjligt, men ber om upp till 14 dagar efter att du meddelat oss om din reklamation. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv använde vid ditt köp.

Har du köpt fel färg eller storlek, eller vill du byta till en annan vara? Hos oss har du bytesrätt i 14 dagar från det datum du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan. Varan ska skickas väl emballerad, i gott skick och i originalemballage inklusive lappar och taggar.

Det är också viktigt att veta att det är du som kund som ansvarar för returen fram tills vi har mottagit och registrerat den, därför är det viktigt att du sparar ditt inlämningskvitto.

Ibland kan det ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag vi underrättades om ditt utnyttjande av ångerrätten. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen.

Du står för fraktkostnaden vid byten.

Hur gör jag ett byte?

  1. Fyll i returformulär som du fått i ditt paket. Om du inte fått någon returformulär eller råkat slarva bort den så kan du hämta en ny här nedan. Var noga med att kryssa i byte.
  2. Packa din retur tillsammans med returformuläret i ett emballage som håller frakt. Du kan använda samma påse som du fått din order i, men var noga när du tejpar igen den.
  3. Klistra på returfraktsedeln och lämna in paketet på närmaste postombud, glöm inte att be om ett inlämningskvitto. Om du inte fått någon returfraktsedel så kan du hämta den här nedan och skriva ut den. Du står själv för portot på byten.
  4. Lägg en ny order på den vara du vill byta till och genomför köpet som vanligt. Om du vill kan du maila till oss innan du lagt den nya ordern, så skickar vi dig en kod för fri frakt.
  5. Så fort vi har mottagit, registrerat ditt byte skickar vi en bekräftelse på detta per email till dig, och du får din återbetalning på den gamla varan kort därefter.

Är det möjligt att skicka tillbaka varor från olika beställningar i samma returpaket?

Ja, det går fint. Det är dock viktigt att du skickar med ett returformulär för varje beställning, annars kan vi inte registrera dina returer.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

Så snart vi mottagit din retur kommer du att få en returbekräftelse via mail. Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas. Om du inte fått någon bekräftelse på din retur inom 14 dagar efter att du skickat tillbaka den så ber vi dig kontakta vår kundtjänst per mail.

Jag vill byta en reavara, går det bra?

Nej, tyvärr.

Måste jag byta till samma produkt?

Nej, du behöver inte byta till samma produkt. Du lägger själv en ny beställning på de produkter du önskar byta till.

När får jag min återbetalning?

Så snart du mottagit din returbekräftelse per email startar processen för din återbetalning.

Vi strävar efter att bearbeta alla returer så snabbt som möjligt, men ber om upp till 14 dagar efter att vi mottagit din retur för återbetalning.

Hur sker min återbetalning?

Kort – Återbetalning sker till samma kort som den ordinarie betalningen gjordes med.

Direktbetalning/ Swish – Återbetalning sker till samma kontonummer som den ordinarie betalningen gjordes från.

Paypal – Återbetalning sker till samma Paypalkonto som den ordinarie betalningen gjordes från.

Klarna faktura – Om fakturan ej är betald får du en kreditfaktura på det belopp du gjort ett byte/ återköp på. Om fakturan är betald så ber vi dig kontakta oss på info@ruleofsweden.se för återbetalning.

Vårt mål är att alla varor som skickas från oss ska vara felfria vid leveransen. Skulle du ändå få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundservice per mail så snart som möjligt. Vi behandlar reklamationer i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och försöker alltid att behandla returer inom 14 dagar från den dagen vi mottagit dem, vid speciella omständigheter kan det ta längre tid.

Vid en godkänd reklamation eller felleverans står vi självklart för fraktkostnaden, i annat fall betalar du själv frakten.

För mer information om reklamationer eller ångerrätt, se våra allmänna villkor som du hittar längst ner på sidan.

Nedan finner du svar på vanliga frågor gällande reklamationer.

Hur hanterar ni en reklamation?

Vid varje reklamationsärende gör vi en individuell utredning av produkten. För att en reklamation ska bli godkänd måste felet vara där från början och ej vara självförvållat.

Hur gör man en reklamation?

  1. Meddela oss om din reklamation via mail på info@ruleofsweden.se, skicka gärna med en bild på defekten.
  2. Vi skickar dig ett returformulär samt en returpåse med betald frakt att returnera varan i.
  3. Fyll i returformuläret. Om du inte fått något returformulär eller råkat slarva bort den så kan du hämta en ny här nedan.
  4. Packa din reklamation tillsammans med returformuläret i påsen vi skickat dig.
  5. Lämna in paketet på närmaste postombud, glöm inte att be om ett inlämningskvitto.

Så fort vi har mottagit, registrerat, granskat och godkänt din reklamation skickar vi en bekräftelse på detta per email till dig, och du får din eventuella återbetalning kort därefter. Tänk på att det kan ta lite längre tid för oss att svara på en reklamation än på en retur!

Har ni mottagit min reklamation?

Så snart vi mottagit din reklamation kommer du att få en bekräftelse på detta via mail. Tänk på att det kan ta upp till 14 dagar för en reklamation att komma till oss och behandlas. Om du inte fått någon bekräftelse på din reklamation inom 14 dagar efter att du skickat tillbaka den så ber vi dig kontakta oss per mail.

Jag vill reklamera en reavara, går det bra?

Ja, självklart.

När får jag min återbetalning?

Så snart du fått din returbekräftelse per email börjar vi jobba för att du ska få din återbetalning. Vi gör vad vi kan för att du ska få denna så snabbt som möjligt, men ber om upp till 14 dagar efter att du meddelat oss om din reklamation. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv använde vid ditt köp.

Hur sker min återbetalning?

Kort – Återbetalning sker till samma kort som den ordinarie betalningen gjordes med.

Direktbetalning/ Swish – Återbetalning sker till samma kontonummer som den ordinarie betalningen gjordes från.

Paypal – Återbetalning sker till samma Paypalkonto som den ordinarie betalningen gjordes från.

Klarna faktura – Om fakturan ej är betald får du en kreditfaktura på det belopp du gjort ett byte/ återköp på. Om fakturan är betald så ber vi dig kontakta oss på info@ruleofsweden.se för återbetalning.

Vem står för frakten vid en reklamation?

Vi står för frakten vid en godkänd reklamation, hör av dig till oss via mail så skickar vi dig en returpåse.

 

RETURADRESS

Rule of Sweden AB

Box 3297

352 50 Växjö

Sverige

info@ruleofsweden.se

Vi strävar alltid efter att skicka din leverans så snart som möjligt efter att du lagt din order. Nedan finner du svar på vanliga frågor gällande leveranser.

Hur lång är er leveranstid?

Inom Sverige är leveranstid för standardleverans 1-5 arbetsdagar, räknat från den dag du lagt din beställning. Inom Europa är leveranstid för standardleverans 4-10 arbetsdagar, räknat från den dag du lagt din beställning. I övriga världen är leveranstid för standardleverans 5 -14 dagar, räknat från den dag du lagt din beställning.

Under intensiva perioder såsom exempelvis vid helgdagar, fri frakt, nya releaser eller reaperioder, kan leveranstiderna vara längre än vanligt. Har du frågor kring just din leverans så hör av dig till oss via mail, vi försöker alltid att svara inom 24 timmar.

Hur skickar ni era produkter?

Vi skickar våra produkter med Postnord.

Levererar ni till mitt land?

Ja, vi skickar över hela världen!

Var kommer mitt paket?

Inom Sverige; Får paketet plats i din brevlåda så levereras det i första hand dit, om det inte får plats skickas det till ditt utlämningsställe och du får då en sms-avisering till ditt registrerade mobilnummer när det finns tillgängligt att hämta. Du behöver ta med dig ditt giltiga ID-kort samt aviseringsnumret för att kunna hämta ut ditt paket.

Inom Europa; Vi levererar under normala arbetstider och kan behöva signatur vid leverans, därför rekommenderar vi att din order levereras till en adress där någon kan ta emot. När din order har kommit till ditt land kommer det att skickas vidare till landets interna postservice. Vi kan inte skicka till PO Boxes, var snäll och se till så att det finns en riktig adress. Om du inte är tillgänglig när leveransen anländer kommer ett meddelande lämnas om var paketet finns. Paket kan lämnas på ett säkert ställe, om det finns möjlighet, annars kommer du få ett meddelande om var du kan hämta paketet/vem du ska kontakta för att få det omlevererat.

Till övriga världen; Vi levererar under normala arbetstider och kan behöva signatur vid leverans, därför rekommenderar vi att din order levereras till en adress där någon finns tillgänglig och kan ta emot. När din order har kommit till ditt land kommer det att skickas vidare till landets interna postservice. Vi kan inte skicka till PO Boxes, var snäll och se till så att det finns en riktig adress. Om du inte är tillgänglig när leveransen anländer kommer ett meddelande lämnas om var paketet finns. Paket kan lämnas på ett säkert ställe, om det finns möjlighet, annars kommer du få ett meddelande om var du kan hämta paketet/vem du ska kontakta för att få det omlevererat.

Hur mycket kostar frakten?

Inom Sverige kostar frakten 49 SEK.

Inom Europa 10 US Dollar

Till övriga världen 12 US Dollar

Fraktkostnader läggs till i din order och visas i totalsumman. Dessa kostnader inkluderar inte importkostnader som kan läggas till när ditt paket når ditt land.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse…

Om du inte fått någon orderbekräftelse kort efter att du gjort din order kan det vara så att någonting gått fel i ditt köp. Hör av dig till vår kundservice per mail så kollar vi att allt ser okej ut.

Kontrollera alltid en extra gång så att din emailadress är korrekt vid beställning. Se också till så att din emailleverantör inte har något spamfilter som blockerar vissa mail.

Har ni skickat min order än?

Vi har som mål att skicka alla ordrar inom 48 timmar efter att vi fått din beställning. Så fort din order skickats från oss får du en leveransbekräftelse till din email.

Jag har fått en leveransbekräftelse, men mitt paket har inte kommit än.

Om du inte fått ditt paket inom tio dagar efter att du fått leveransbekräftelsen så kontakta vår kundservice per mail så tittar vi närmare på det. De allra flesta gånger kommer paketet inom 48 timmar efter att leveransbekräftelsen gått ut (Sverige).

Min beställning har inte kommit än…

Sverige; Om du inte fått din beställning inom tio arbetsdagar efter att du mottagit din orderbekräftelse så ber vi dig höra av dig till vår kundservice via mail. När en vara är försenad beror det vanligtvis på ett ovanligt högt leveranstryck.

Inom Europa;  Om du inte fått din beställning inom tjugo arbetsdagar efter att du mottagit din orderbekräftelse så ber vi dig höra av dig till vår kundservice via mail. När en vara är försenad beror det vanligtvis på ett ovanligt högt leveranstryck.

Övriga världen; Om du inte fått din beställning inom trettio arbetsdagar efter att du mottagit din orderbekräftelse så ber vi dig höra av dig till vår kundservice via mail. När en vara är försenad beror det vanligtvis på ett ovanligt högt leveranstryck.

Jag har ångrat mig och vill avbryta min beställning, går det?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra eller avbryta din beställning efter att du lagt den. Var noga med att allt är korrekt innan du lägger beställningen. Detsamma gäller för leveransadress eller betalningsmetod när din order redan lagts.

Oupphämtade paket

Oupphämtade paket kommer att debiteras beställaren med 149 SEK (20 USD), för att ersätta för returkostnader och extra adminarbete.

Prissättning

25% moms (mervärdesskatt) är inkluderat i alla priser för kunder inom EU. För kunder utanför EU debiteras moms istället av tullmyndigheterna i ditt hemland.

Alla priser är exklusive fraktkostnader. Fraktkostnader läggs till priset i kassan och betalas av dig som kund.

Tull- & Importkostnader

Rule of Sweden står ej för lokala importavgifter. Du, som kund, har ansvar för att ha kontroll på dessa. Vid frågor hänvisar vi till ditt lokala tullkontor.

Kampanjer, rabattkoder & erbjudanden

Kampanjer, rabattkoder och erbjudanden på specifika varor gäller under en begränsad tidsram och/eller tills lagret är inte är slut.

Kampanjer, rabattkoder och erbjudanden kan inte kombineras med andra kampanjer, rabattkoder eller erbjudanden.

Kampanjer, rabattkoder och erbjudanden kan inte användas på redan lagda ordrar.

Rabattkoder eller vouchers får bara användas en gång per kund och köp.

Vilka olika betalningsalternativ har ni?

Vi samarbetar med Klarna och erbjuder betalningsmetoderna kortbetalning (Mastercard och Visa), direktbetalning, Swish, Paypal och Klarna faktura. Metoderna kan dock variera beroende på vilket land du befinner dig i.

Kan man betala genom faktura hos er?

Ja, det går bra. Vi erbjuder faktura genom vår samarbetspartner Klarna.

Hur lång tid tar det innan jag får min faktura?

Vanligvis får du din faktura i samband med att du får dina produkter. Det kan dröja några dagar, men det kan också vara så att du får fakturan innan du fått dina produkter. Skulle så vara fallet så kan du vänta med att betala fakturan tills du erhållit ditt paket.

Kan man delbetala hos er?

Ja, du kan delbetala via Klarna. 

Jag vill ångra ett köp och har redan betalt fakturan, hur gör jag?

Det är inga problem, du gör ett återköp som vanligt och i samband med detta skickar du oss ett mail till info@ruleofsweden.se, så ordnar vi med återbetalningen.

Jag vill ångra ett köp och har inte betalat fakturan, hur gör jag?

Då gör du ett återköp som vanligt och så kommer du att få en kreditfaktura beloppet.

När får jag min återbetalning?

Så snart du fått din returbekräftelse per email börjar vi jobba för att du ska få din återbetalning. Vi gör vad vi kan för att du ska få denna så snabbt som möjligt, men ber om upp till 14 dagar efter att du meddelat oss om din reklamation. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv använde vid ditt köp.

Hur sker min återbetalning?

Kort – Återbetalning sker till samma kort som den ordinarie betalningen gjordes med.

Direktbetalning/ Swish – Återbetalning sker till samma kontonummer som den ordinarie betalningen gjordes från.

Paypal – Återbetalning sker till samma Paypalkonto som den ordinarie betalningen gjordes från.

Klarna faktura – Om fakturan ej är betald får du en kreditfaktura på det belopp du gjort ett byte/ återköp på. Om fakturan är betald så ber vi dig kontakta oss på info@ruleofsweden.se för återbetalning.

Rule of Sweden AB

Box 3297

35053 VÄXJÖ

SWEDEN

info@ruleofsweden.se

Lets rule 2018.

We are now in mid-2018 and regardless of whether your favorite training is yoga, football, crossfit or dance we believe we have something for you. Our goal has been to create good looking, comfortable sports wear that will help you find motivation and determination. We have mixed and matched materials, colors, laughter and tears, and landed in a vibrant collection of details and designs. Be who you are, do what you want - rule whatever.

WOMEN DESERVE
IT ALL

For all women and inspired by women we combine design and comfort in ruling sportswear. Be who you are, do what you want - rule whatever.

Få 10 % rabatt Prenumerera på nyhetsbrevet